استاندار خوزستان در واكنش به رد برخی از طرح های اشتغالزا؛

وزارت كار در اختیارات استانی طرح های اشتغالزایی دخالت نكند

وزارت كار در اختیارات استانی طرح های اشتغالزایی دخالت نكند سیب پال: اهواز - استاندار خوزستان اظهار داشت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نباید درباب تایید و یا رد طرح های اشتغالزایی استان خوزستان دخالت كند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال در محل استانداری اضافه كرد: تمركز گرایی یكی از موانع مهم در ارائه تسهیلات اشتغالزایی است و تا وقتی قانون به استان اختیارات داده نباید برای تایید و یا رد طرح های كارآفرینی اجازه بگیریم.
وی با اشاره به رد طرح های اشتغالزایی حوزه ICT خوزستان توسط وزارت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: اختیار تایید این طرح ها برمبنای قانون به استان ها واگذار شده است.
شریعتی با تاكید بر اینكه اقدام این وزارتخانه نوعی تمرگز گرایی است، اظهار داشت: موانع به وجود آمده در مقابل اجرای پروژه های كارآفرینی و اشتغالزایی را باید برطرف كرد.
وی اضافه كرد: بانك ملت باز در حوزه ارائه تسهیلات اشتغال به همین شكل عمل می كند و برای تایید طرح ها از مركز كسب تكلیف میگردد كه سوژه از وزیر اقتصاد پیگیری خواهد شد.

** حذف یارانه تسهیلات در صورت اشتغالزا نبودن طرح ها
استاندار خوزستان همچین با تاكید بر اینكه منابع نباید هدر داده شوند، اظهار داشت: طرح ها با دقت بررسی شوند تا شاهد احداث اشتغال و توسعه در روستاها بودهو از انحراف تسهیلات جلوگیری شود.
وی اضافه كرد: وظیفه داریم كه از منابع بانكی در احداث فرصت های شغلی صیانت نماییم و در صورت هرگونه انحراف، بانك ها یارانه تسهیلات را حذف نمایند.
رییس شورای اشتغال خوزستان افزود: میزان اشتغالزایی طرح ها با دقت بررسی میگردد و مهمترین شاخص بررسی افراد بیمه شده در تامین اجتماعی هستند.
شریعتی خطاب به دستگاه های عضو شورای اشتغال خوزستان با اشاره به اینكه بررسی طرح ها باید برمبنای اصول و نظر كارشناسانه باشد، اظهار داشت: متولیان با نگاه باز به پروژه ها نگاه كنند و اگر در بعضی حوزه ها شناخت و آگاهی ندارند از كارشناسان مربوطه برای رد یا تایید طرح های استعلام كنند.
وی اضافه كرد: كارشناسان و كاركنان باید متقاضیان را همراهی كنند تا نتیجه لازم به دست آورند و این وضعیت درباب تسهیلات اشتغالزایی حوزه روستایی اهمیت بیشتری دارد.
شریعتی همین طور تصریح كرد: علاوه بر این بانك ها در بررسی و ارائه تسهیلات به متقاضیان سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
گفتنی است؛ با تخصیص نیمی از منابع 1.5میلیارد دلاری صندوق توسعه برای اشتغال كشور، در 9ماه گذشته ازاجرای طرح، از 126هزار و 509 طرح ارسال شده به بانك ها، 51 هزار و 494طرح تایید و تسهیلات به بیشتر از 45 هزار طرح در سطح كشور پرداخت گردید.
9931/ 6037


1397/08/24
22:57:20
5.0 / 5
4014
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بیمه , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است