كمیته نظارت از انحراف تسهیلات اشتغال روستایی جلوگیری كند

كمیته نظارت از انحراف تسهیلات اشتغال روستایی جلوگیری كند سیب پال: ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام اظهار داشت: كمیته نظارت، بخشی از فرآیند اجرای طرح توسعه و اشتغال روستایی است و هدف آن افزایش كیفیت اجرای طرح ها، اصلاح فرآیندها و جلوگیری از انحراف احتمالی است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام گفت: با عبور از مرحله پرداخت تسهیلات حالا زمان سنجش خروجی است و دستگاه های اجرایی باید برای رفع انحراف در فرآیند تشكیل پرونده ها، عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات در شعب بانكی نظارت كنند.
وی اضافه كرد: تقویت، افزایش نظارت كمیته ها و كیفیت بخشی به پروژه های اشتغالزایی كه از تسهیلات كم بهره استفاده می نمایند، ضروری می باشد.
معاون استاندار ایلام تصریح كرد: جذب مرحله دوم تسهیلات اشتغال باید با دقت بیشتری صورت گیرد و كمیته نظارت آیین نامه ها را در دستور كار خود قرار و مبنای عمل بانك ها باز باید آیین نامه ها باشد.
درویشی با اشاره به اینكه دستگاه های تخصصی باید نظارت خودرا بیشتر كنند، اظهار داشت: باید بر نظارت ماهیتی در پروژه ها توجه گردد و نظارت صرفا شكلی نباشد بلكه هم كمیته نظارت هم دستگاه تخصصی باید وارد نظارت ماهوی شوند.
وی اشاره كرد: ایرادهای ماهیتی در پرداخت تسهیلات اشتغال استخراج و با فرستادن گزارش ایراد به فرمانداری ها و بانك های عامل رفع شوند تا مرحله بعدی این ایرادها تكرار نشود.
به گفته معاون اقتصادی استاندار ایلام با نظارت بر خروجی تسهیلات اشتغال بخش بیمه ای باز باید با دقت حوزه خودرا پوشش و میزان اشتغال واقعی استخراج شود.
درویشی اشاره كرد: با تجهیز منابع، دستگاه های ذیربط آمادگی لازم برای جذب مرحله دوم تسهیلات اشتغال را داشته و ساز و كارهایی طراحی شود كه ارتباط بین وام های خود اشتغالی، روستایی و عشایری با بیمه برقرار شود و اشتغال واقعی را پایش نماییم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام اظهار داشت: اعضای كارگروه اشتغال باید همه مراحل جذب تسهیلات تا احداث اشتغال پایدار را رصد كنند.
وی افزود: طرح های تصویب شده باید برمبنای مزیت ها و ظرفیت های استان دنبال شوند و در این مرحله با كسب تجربه از مرحله نخست، پروژه های اشتغالزایی اولویت دار و با كیفیت برای جذب منابع و تسهیلات به بانك ها معرفی شوند.
مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایلام باز در این نشست اظهار داشت: 2 هزار و 259 طرح با اعتبار یك هزار و 359 هزار میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار و 131 نفر مصوب شده است.
شكراله شیرخانی اضافه كرد: 2 هزار و 95 طرح باز با اعتبار یك هزار و 241 میلیارد ریال و اشتغال سه هزار و 693 نفر عقد قرارداد شده است.
7180/6119


1397/08/22
21:26:01
5.0 / 5
3730
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بیمه , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است