همایش استانداران كشور

همتی: كمتر از یك چهارم ارز واردات از نیما تامین شده است

همتی: كمتر از یك چهارم ارز واردات از نیما تامین شده است سیب پال: تهران- رئیس كل بانك مركزی با بیان اینكه در هفت ماهه گذشته كمتر از هفت میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات از سامانه نیما تامین شده است، ابراز امیدواری كرد با تصمیم های اتخاذ شده، عرضه ارز توسط صادركنندگان بزودی افزایش یابد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا از بانك مركزی «عبدالناصرهمتی» امروز(شنبه) در همایش استانداران سراسر كشور، اضافه كرد: در این مدت 31 میلیارد دلار برای واردات كالاها و خدمات، ارز تامین شده است كه بیشتر از 23 میلیارد دلار آن توسط بانك مركزی بود.
«10 میلیارد دلار از ارز تامین شده، برای كالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشكی اختصاص یافت.»

** شاه كلید توسعه اقتصاد، صادرات به 15 كشور همسایه
رئیس كل بانك مركزی به شرایط جغرافیایی كشور و وجود 16 استان مرزی اشاره نمود و اظهار داشت: افزایش صادرات به 15 كشور همسایه، «شاه كلید توسعه اقتصاد كشور در شرایط فعلی است.»
وی در عین حال، احداث هماهنگی بین بانك مركزی و وزارتخانه های كشور، صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزی برای مدیریت صادرات در استان های مرزی را ضروری دانست.
رییس شورای پول و اعتبار اظهار داشت: صادرات وقتی برای كشور مفید می باشد كه سبب ورود ارز یا كالا به كشور شود.

** تهمیدات جدید برای بازگشت ارز صادراتی
همتی، صادرات ریالی را همانند خروج سرمایه از كشور دانست و اظهار داشت: بزودی تمهیدات در نظر گرفته شده برای چگونگی برگشت ارز صادركنندگان به چرخه اقتصاد، اعلام می نماییم.
رئیس كل بانك مركزی اضافه كرد: صادرات غیرنفتی كشور در هفت ماه اول امسال 27 میلیارد دلار بوده و نسبت به پارسال بیشتر از 13 درصد رشد داشت.
وی اظهار داشت: برنامه آمریكا برای به صفر رساندن صادرات نفتی كشور شكست خورد؛ بدین سبب با هشت كشوری كه معافیت خرید نفت از ایران را گرفته اند، مذاكره جدی و مثبت خواهیم كرد.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، آمریكا كه پیشتر اعلام نموده بود از چهارم نوامبر (13 آبان) هیچ كشوری اجازه ندارد حتی یك بشكه نفت از ایران خریداری كند، سپس مواجه شدن با مخالفت های جهانی از موضع خود عقب نشینی و هشت كشور را از تحریم های نفتی معاف كرد.
تركیه، تایوان، كره جنوبی، ایتالیا، یونان، چین، هند و ژاپن كشورهایی هستند كه وزارت خزانه داری آمریكا به صورت رسمی آنها را از تحریم نفتی خود معاف كرده است.
تحریم های آمریكا مقابل تهران كه شامل تحریم واردات نفت و تبادلات با بانك مركزی ایران می شود، از روز دوشنبه 14 آبان به اجرا درآمدند.
اقتصام**9132 ** 2023


1397/08/20
14:58:25
5.0 / 5
3549
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است