در واكنش به اعلام تحریم های جدید آمریكا؛

همتی: برای فراتر از تحریم ها برنامه داریم

همتی: برای فراتر از تحریم ها برنامه داریم سیب پال: تهران- رییس كل بانك مركزی به دنبال اعلام تحریم های بانكی جدید دولت آمریكا و اعلام قطع خدمات پیام رسان سوئیفت اعلام نمود: تحریم های اعلام شده، پیشتر توسط بانك مركزی پیش بینی و برای شرایط مختلف، حتی برای مواردی فراتر از این تحریم ها برنامه ریزی شده است.


به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، وزیر خزانه داری آمریكا امروز (دوشنبه) با انتشار فهرست 75 صفحه ای شامل جزئیات تحریم های ایران، در اطلاعیه ای از قرار گرفتن بیشتر از 900 هدف در این فهرست اطلاع داد.
به نوشته روابط عمومی بانك مركزی، عبدالناصر همتی یادآوری كرد: مذاكرات لازم با كشورهای طرف تجاری انجام گرفته و نحوه تعامل با آنها هماهنگ شده است.
همتی اضافه كرد: اقدام های لازم در چارچوب تنظیم دقیق منابع و مصارف ارزی صورت گرفته و وضعیت ذخایر ارزی كشور به سطح مطلوب ارتقا داده شده است كه انعكاس این امر را روزهای اخیر در ثبات بازارهای پول و ارز شاهد بوده ایم.
وی افزود: همینطور بانك مركزی با عنایت به احتمال قطع خدمات پیام رسان مالی سوئیفت، سامانه های جایگزین برای تعامل بانكی با كشورهای طرف تجاری را پیش بینی كرده است.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریكا امروز اعلام نمود دفتر كنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه نام بیشتر از 700 فرد، شركت، هواپیما و كشتی را به فهرست تحریم ها ضد ایران اضافه كرده است.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هم با ارسال نامه ای به دبیركل این سازمان محكوم كردن تحریم های غیرقانونی و یكجانبه آمریكا ضد مردم ایران و مقابله با آنها را خواهان شد.
غلامعلی خوشرو در نامه خود به آنتونیو گوترش اقدام دسته جمعی سازمان ملل متحد و اعضای جامعه بین المللی در مقابله با این تحریم ها را خواهان شد و اقدام آمریكا را مغایر با مقررات مختلف بین المللی دانست.
وی اضافه كرد: این تحریم ها غیرقانونی و مغایر با اصول شناخته شده مصرح در منشور ملل متحد و مورد پذیرش جامعه بین المللی همچون برابری حاكمیت دولت ها، پرهیز از مداخله در امورداخلی دولت های عضو و آزادی تردد و تجارت بین المللی است.
چندی پیش هم وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی خاطرنشان كرد: امروز، ایالات متحده با اِعمال دوباره تحریم ها ضد ایران كه مردم عادی را هدف گرفته، به عالی ترین دادگاه سازمان ملل و شورای امنیت دهن كجی كرد. اما ایالات متحده از این قلدرمابی نتیجه معكوس می گیرد؛ نه فقط به این خاطر كه برجام مهم می باشد، بلكه به این سبب كه جهان نمی تواند به ترامپ و شركایش اجازه دهد نظم جهانی را نابود كنند. ایالات متحده منزوی شده است، نه ایران.

اقتصام*6984*1961*


1397/08/15
15:06:21
5.0 / 5
3763
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است