سیستم جدید بانكی میان ایران و چین تعریف می گردد

سیستم جدید بانكی میان ایران و چین تعریف می گردد سیب پال: پكن - با احتمال قطع روابط بانكی میان بانك كونلون چین با تجار ایرانی، پكن در نظر دارد یك سیستم جدید بانكی برای ادامه همكاری های مالی و بانكی با تهران دایر كند.


منابع موثق روز دوشنبه در پكن به ایرنا گفتند این سیستم جایگزین در حال راه اندازی و تاسیس است و كارشناسان دو كشور تابحال چندین نشست در مورد جزئیات آن برگزار كرده اند.
این منابع با اشاره به اینكه بانك كونولون به علت فشارهای آمریكا اعلام نموده است روابط بانكی با ایران را از اول نوامبر ضمانت نمی كند تاكید نمودند این سیستم كه مقرر است جایگزین بانك كونلون شود مقرر است از اول نوامبر یا با تاخیر فعالیت خویش را شروع كند.
در همین حال اتاق بازرگانی ایرانی ها مقیم چین هم در نشستی با مسئولان ایرانی و چینی خواهان تعریف خواسته های آنان در قالب سیستم جدید شده است به نحوی كه مشكلات بانك كونلون در این سیستم جدید رفع شده باشد.
با این حال كارشناسان معتقدند در مدل جدیدی كه چینی ها در نظر می گیرند نمی توان موردی غیر از تاسیس یك بانك جدید را در نظر گرفت در غیر این صورت راه های دیگر مشكل زا خواهند بود.
ممكن است تولید ساختارهای جایگزین از جانب چین مدتی به طول خواهد انجامد بنابراین پیش بینی می گردد این سیستم جدید به سال 2019 میلادی موكول گردد.
بانك كونلون یك صندوق اعتباری است كه برای مبادله چین با ایران طراحی شده و در دوره قبل تحریم های آمریكا ضد ایران هم به علت ادامه فعالیت های تجاری با تهران مورد تحریم واشنگتن قرار گرفت.
**آساق**1904**1663**


1397/08/07
14:26:30
5.0 / 5
3806
تگهای خبر: بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است