تعرفه بیمه كشاورزی در خراسان شمالی 10 درصد افزایش یافت

تعرفه بیمه كشاورزی در خراسان شمالی 10 درصد افزایش یافت سیب پال: بجنورد- معاون خدمات بیمه ای بانك كشاورزان خراسان شمالی اظهار داشت: تعرفه بیمه كشاورزی استان در سال زراعی جاری به نسبت سال گذشته به صورت میانگین 10 درصد رشد دارد.


هادی اسعدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: بیمه محصولات كشاورزی در زیربخش زراعی شروع شده و از تولیدكنندگان انتظار می رود برای بیمه محصولات خود اقدام نمایند.
وی اضافه كرد: تعرفه های بیمه، تابعی از ضریب خطر است و در سال هایی كه خسارت بیشتر می شود، تعرفه ها هم افزایش می یابد.
وی تصریح كرد: كشاورزان امسال در بیمه پایه گندم آبی به ازای هر هكتار 89 هزار ریال حق بیمه پرداخت می كنند و تعهد صندوق بیمه كشاورزی برای جبران خسارات آن 17 میلیون ریال است.
معاون خدمات بیمه ای بانك كشاورزان خراسان شمالی اضافه كرد: بیمه پایه تنها در صورتی خسارات را جبران می كند كه محصول دچار خسارتی فاجعه بار شده و 70 درصد آن از بین رفته باشد.
وی تصریح كرد: در خسارت های فاجعه بار، 100 درصد تعهد بیمه پرداخت می گردد.
اسعدی اظهار داشت: در بیمه عمومی، میزان حق بیمه برای هر هكتار گندم آبی، 400 هزار ریال در پایین ترین گزینه است كه غرامت ها بسته به نوع گزینه بیمه شده حداكثر تا 52 میلیون ریال تعهد شده است.
وی تصریح كرد: حق بیمه هر هكتار گندم دیم در بیمه پایه، 54هزار ریال است و بیمه گذار 6 میلیون ریال غرامت دریافت می كند و در بیمه عمومی گندم دیم، به ازای هر هكتار 350 هزار ریال حق بیمه دریافت می گردد.
اسعدی با اشاره به اینكه بیمه محصول تا نیمه آذرماه ادامه دارد، تصریح كرد: تنها محل برای جبران خسارات وارد آمده به كشاورزان، صندوق بیمه كشاورزی است و بر این اساس از تولیدكنندگان انتظار می رود برای بیمه محصولات اقدام نمایند.
وی اضافه كرد: بیمه محصولات زراعی در حال انجام می باشد اما در مناطقی از استان چون صفی آباد و اسفراین، به دلیل از دست رفتن منابع آبی و خاموشی چاه ها، هنوز كشت انجام نشده و البته قول هایی داده شده كه 15 تا 20 روز دیگر اجازه برداشت از منابع این دشت ها داده و كشت صورت گیرد كه در این صورت كشاورزان می توانند برای بیمه مبادرت كنند.

* آغاز بیمه باغ ها از دو هفته دیگر
اسعدی با اشاره به اینكه بیمه باغ ها از 2 هفته دیگر آغاز می گردد اضافه كرد: سال گذشته با كمك استانداری، طرح بیمه فراگیر انگور در استان انجام شد و امسال هم این طرح ادامه می یابد.
وی خاطرنشان كرد: سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه مصوب شد كه هفت میلیارد ریال از این رقم هزینه شد.
وی اضافه كرد: تاكدارانی كه سال گذشته از این مبلغ بیمه شده اند با عنایت به بروز خسارت از محل تهاتر بیمه خواهند شد و سایر تاكداران كه سال قبل از این محل بیمه نشده اند در اولویت قرار دارند.
معاون خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خراسان شمالی از كشاورزان خواست تا برای بیمه محصولات خود شتاب كنند.
خراسان شمالی 344 هزار هكتار عرصه كشاورزی و باغی دارد.

7185/5132


1397/08/01
20:15:48
5.0 / 5
3793
تگهای خبر: بانك , بیمه , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است