استاندار:

دستگاه های خراسان شمالی مالیات را در استان پرداخت كنند

دستگاه های خراسان شمالی مالیات را در استان پرداخت كنند سیب پال: بجنورد- استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: شمار زیادی از دستگاه ها و شركت ها در این استان مالیات عملكرد خویش را در تهران پرداخت می كنند و این مورد غیرقابل است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، محمدرضا خباز روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصریح كرد: این دستگاه ها تا 2 ماه مهلت دارند تا نسبت به رفع این مشكل اقدام نمایند در غیر این صورت نسبت به كاهش تخصیص اعتبار در نیمه دوم امسال اقدام می گردد.
استاندار خراسان شمالی از پرداخت مالیات حقوق كاركنان بعضی از ادارات و هم پرداخت مالیات عملكرد بعضی از دستگاه های اجرایی استان در تهران انتقاد نمود.
وی اضافه كرد: این دستگاه ها در این استان فعالیت دارند و انتظار این است كه مالیات عملكرد هم در این استان پرداخت گردد، چرا باید زحمت برای این استان و منفعت برای خارج استان باشد؟
خباز تصریح كرد: شركت ها و دستگاه ها باید حساب بانكی در این استان داشته باشند و مالیات هم در این استان پرداخت گردد تا سود آن نصیب مردم همین منطقه شود.
وی اظهار داشت: قبل از این هم تاكید گردیده است كه قراردادهای بیمه هم باید با شركت های داخل استان منعقد شود دستگاه ها حق ندارند با شركت های بیمه ای خارج استان قرارداد ببندند.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از موافقت آقای نوبخت با 17 درخواست برای توسعه خراسان شمالی اطلاع داد و اظهار داشت: پیگیری برای احقاق حق تضییع شده استان در زمینه اختصاص اعتبارات یكی از این درخواست ها بود.
وی اضافه كرد: در زمان انتزاع خراسان بزرگ، سهم خراسان شمالی از مجموع اعتبارات خراسان بزرگ 16 درصد بود اما در این 14 سال تنها 12 درصد از این اعتبارات به این استان اختصاص می یابد.
وی خاطرنشان كرد: در این 14 سال، خراسان شمالی 4 درصد از سهم سالانه خویش را نگرفته است و در دریافت اعتبارات عقب بوده است.
وی اظهار داشت: از آقای نوبخت درخواست شده تا به این مشكل رسیدگی شود و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم انتظار می رود در این باره پیگیر باشند.
استاندار خراسان شمالی، پیگیری برای توسعه خوابگاه های دانشجویی، تامین اعتبار برای اجرای پروژه های آبرسانی به روستاها و هم پروژه های آب و فاضلاب شهری، سرعت دادن به اجرای پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان و نصب علائم و خط كشی در جاده ها همچون درخواست های مطرح شده به آقای نوبخت عنوان نمود.

* موافقت با تامین اعتبار طرح آبخیزداری
دراین نشست، تامین 50 میلیارد ریال اعتبار استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری استان و هم 50 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه برق رسانی به منطقه ویژه اقتصادی مورد موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت.
تامین 2 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فعالیت های شورای فنی استان یك دستور كار این نشست بود كه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با آن مخالفت كردند كه این امر سبب انتقاد سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شد.
احسانعلی عالی در این باره اظهار داشت: این مخالفت به این معنا است كه مدیران به درست اجرا شدن كارها اطمینان دارند و حال، اگر مدیری در اجرای پروژه عمرانی خطایی داشته باشد در برخوردها كوتاهی نمی نماییم.
وی اظهار داشت: این اعتبار برای انجام مشاوره ای و پژوهشی بود كه اعضا به آن رای ندادند.
عالی به سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان در 19 مهر سال 91 اشاره نمود و اظهار داشت: 600 پروژه از مصوبات این سفر به بهره برداری رسیده و امسال هم بیشتر از 60 پروژه تكمیل و بهره برداری می گردد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار داشت: 91 درصد از تعهدات دفتر رهبری برای اجرای مصوبات سفر معظم له به استان محقق شده است اما وزارت خانه ها هنوز تعهدات خویش را انجام نداده اند كه در این باره از مدیران دستگاه اجرایی انتظار می رود نسبت به این امر اهتمام و تلاش داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: از محل مصوبات سفر رهبری، برق رسانی به 13 معدن استان با 36 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
یحیی نیكل با اشاره به ضرورت شناخت ظرفیت ها معادن استان تصریح كرد: اكنون نقشه برداری هوایی از معادن استان با 45 میلیارد ریال اعتبار در دست انجام است.
وی با اشاره به اینكه پرداخت 12 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بعنوان یكی از مصوبات سفر رهبری مورد استقبال واقع نشد اظهار داشت: منبع تامین این اعتبار مشخص نبود و نرخ بالای آن كه 18 درصد است، سبب شد تا جذب این تسهیلات تا كنون از 22 درصد بیشتر نباشد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی هم اظهار داشت: در سفر رهبر معظم انقلاب سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به بخش كشاورزی برای اجرای پروژه ها در زیربخش های مختلف مصوب شد.
عبدالله یوسفی تصریح كرد: 2 هزار میلیارد ریال از این رقم در قالب تسهیلات مصوب شده است.
7185/ 6042


1397/07/20
23:25:10
5.0 / 5
3772
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بیمه , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است