افقه: مگر شرایط از ۷ ماه پیش تغییری كرده كه نماینده ها تصمیم به استیضاح دارند؟

افقه: مگر شرایط از ۷ ماه پیش تغییری كرده كه نماینده ها تصمیم به استیضاح دارند؟ سیب پال: اقتصاددان و رئیس سابق دانشكده اقتصاد چمران اهواز درباره استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: استیضاح یك وزیر یا استیضاح یك تفكر است.



مرتضی افقه به خبرآنلاین اظهار داشت: جمعی از نمایندگان تصمیم گرفته اند در ایام پایانی سال وزیر رفاه را استیضاح كنند. ساده اندیشانه است كه باور نماییم دلایل استیضاح صرفاً همان است كه گفته شده است، چون كه همین نمایندگان هفت ماه پیش به ربیعی رای اعتماد دادند و بعید است از نمایندگان كه در فرصتی این چنین كوتاه انتظار برآورده شدن موارد استیضاح را داشته باشند.
او اضافه كرد: در واقع، اگر این موارد در زمان رای اعتماد هم وجود داشته و با این وصف، به ایشان رای اعتماد داده شده كه باید خود نمایندگان مورد استیضاح قرار گیرند چون كه قصد دارند در حساس ترین زمان و شرایط، مدیریت وزارتخانه ای كلیدی را پس از هفت ماه دچار بی ثباتی مدیریتی كنند.
افقه در ادامه اظهار داشت: دقیقا، به نظر می رسد كه علی ربیعی در یك توافق ناگفته استیضاح می گردد. ربیعی وصله ناچسب به برخی تفكرات اقتصادی می باشد كه بدون توجه به واقعیات اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی كشور و در خلاء ادعای حل مشكلات اقتصادی را دارد و در این مسیر به له شدن طبقات فقیر و محروم هم اعتنائی ندارد. این تفكر در دهه هفتاد هم نسخه هائی تجویز كرد كه نتیجه آن شكست و و ناكامی در اهداف بود و تورمی بی سابقه به كشور تحمیل كرد.
این اقتصاددان خاطرنشان كرد: گروه هایی كه عزم خویش را برای دردست گرفتن تمام گلوگاه های اقتصادی كشور جزم كرده اند ربیعی را در وزارت رفاه تحمل نمی كنند. تا جائی كه از وزیر فعلی شناخت دارم طی 5 سال قبل توانسته با استفاده از نیروهای خوش فكر و دلسوز دانشگاهی و غیر دانشگاهی نابسامانی های تحمیل شده از 8 سال مدیریت عوامانه دولت های نهم و دهم را در مسیر اصلاح قرار دهد و باوجود سنگینی كار، در بخش های متعددی به موفقیت های قابل تحسینی دست یابد.
او اظهار داشت: وزیری كه معنقد است صدای مردم را باید شنید، با معترضین باید گفت و گو كرد، فریاد می زند وضع كارگران، سالمندان و بازنشستگان خوب نیست نمی تواند در یك فضای لیبرال زده و بنگاه دوست تحمل شود.
افقه اظهار داشت: به وزیر رفاه اشكالات و انتقادات جدی وارد است اما مگر اشكالات موجود صرفاً به حوزه اجرائی كشور مربوط می گردد. خود مجلسیان می دانند بخش قابل توجهی از مشكلات فعلی از همین مجلس و مجالس پیشین نشأت گرفته است. همچون مواردی كه از رفتار برخی نمایندگان نقل می گردد كه با انگیزه های شخصی گاها در قوه مجریه دخالت كرده اند تا به اهداف فردی و نه ملی دست یابند. سایر اركان تصمیم گیری كشور هم در وضعیت موجود دخیل اند و باید پاسخگو باشند.
این كارشناس اقتصادی تصریح كرد: این ساختار سیاسی و اجرائی كشور است كه باید اصلاح شود تا همه تصمیم گیرانی كه در وضعیت موجود سهیم اند در فرایندی رسمی مورد سؤال قرار گیرند و در صورت ضرورت استیضاح شوند.
او اظهار داشت: به نظر می رسد كه وزیر رفاه به همان دلیلی استیضاح می گردد كه طیب نیا تحمل نشد. به هر حال امید است قاطبه نمایندگان مجلس با نگرشی ملی، كشور و وزاتخانه مهمی همچون وزارت رفاه را در آستانه تعطیلات عید و در حالیكه چانه زنی ها برای تعیین دستمزد نیروی كار كه یكی از متغیرهای تأثیرگذار اقتصادی می باشد، تعیین كنند را دچار بی ثباتی و بی مدیریتی نكنند.
3535

1396/12/19
21:44:51
5.0 / 5
4147
تگهای خبر: اقتصاد , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است