مدل نوین در تامین مالی پروژه های نفت طراحی شد

مدل نوین در تامین مالی پروژه های نفت طراحی شد سیب پال: تهران - ایرنا - مدیرعامل بانك تجارت از توافق با وزارت نفت برای طراحی یك مدل جدید تامین مالی با روش های نوین اطلاع داد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از بانك تجارت، این طرح جدید بعد از انجام سلسله نشست های تخصصی با وزارت نفت و شركت ملی نفت ایران طراحی شده و مقرر است در آینده نزدیك جزئیات آن اعلام و تفاهمنامه های مربوطه به امضا برسد.
در این پیوند، رضا دولت آبادی مدیرعامل بانك تجارت در دیدار «علی كاردُر» مدیرعامل شركت ملی نفت با اشاره به قدمت همكاری بانك تجارت با وزارت نفت از عزم جدی این بانك برای شروع فصلی نو در روابط دو طرف اطلاع داد.
وی با اشاره به برخی خدمات ویژه بانك تجارت به وزارت نفت و شركت های تابعه تصریح كرد: یكی از دغدغه های جدی سطح كلان اقتصاد كشور، كنترل نوسانات كاذب نرخ ارز و تاثیر آن بر سایر بخش های اقتصاد است كه در همین راستا از مدت ها قبل سیاستگذاران كلان اقتصادی كشور تلاش های گسترده ای انجام داده اند.
مدیرعامل بانك تجارت با اشاره به همكاری های اخیر این بانك با شركت ملی نفت ایران در مورد طراحی مدلی جدید برای تامین مالی پروژه های این شركت تصریح كرد: پس از گذشت چندین نشست تخصصی كارشناسان دو طرف خوشبختانه توانستیم با یك خرد جمعی روشی جدید و كارگشا برای تامین مالی امن و هدفمند پروژه های صنعت نفت كشور طراحی نماییم.
دولت آبادی با اشاره به توان فنی و مشاوره ای تیم مالی و سرمایه گذاری این بانك اظهار داشت: بعد از دریافت مجوزات لازم می تواند ضمن جمع آوری منابع ارزی جهت اجرای پروژه های نفتی كشور، به ایجاد رونق و بهبود در بازارهای كالا، خدمات، كار، سرمایه و كاهش التهابات بازارهای پول و ارز كمك نماید.
مدیرعامل بانك تجارت اضافه كرد: در صورت اجرای این مدل، تامین مالی پروژه های وزارت نفت با همكاری بانك تجارت و همراهی یك سندیكای بین بانكی و مشاركت عامه مردم صورت خواهد گرفت و امیدواریم با همراهی سازمان بورس، بانك مركزی و دیگر بخش های مرتبط بتوانیم به بهترین شكل این پروژه مدرن را به اجرا برسانیم.
«علی كاردُر» مدیرعامل شركت ملی نفت ایران هم با اشاره به سابقه دیرین همكاری بانك تجارت با وزارت نفت تصریح كرد: بانك تجارت از ابتدا همواره بانك سازمانی شركت ملی نفت ایران بوده است و دو طرف همواره در همكاری های خود توسعه پایدار صنایع انرژی كشور را مدنظر داشته اند.
وی همینطور با اشاره به دغدغه ها و نیازهای شركت ملی نفت و وزارت متبوع خود در زمینه تامین مالی پروژه ها ابراز امیدواری كرد با نهایی شدن این مدل و اجرای آن گامی مهم در عرصه اقتصاد كشور برداشته شود.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2025 ** 1418
خبرنگار: لیلا جودی ** ناشر: مریم برزآبادی


1396/11/06
18:01:38
5.0 / 5
4100
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است