معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری:

7750 میلیارد ریال اعتبارات بانكی به روستائیان اختصاص یافت

7750 میلیارد ریال اعتبارات بانكی به روستائیان اختصاص یافت سیب پال: قشم - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اظهار داشت: در سال 1397 مبلغ هفت هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار توسط بانك سینا برای ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزایی روستائی اختصاص یافت.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در نشست امضای تفاهم نامه همكاری معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم اضافه كرد: دولت دوازدهم و بنیاد علوی هر كدام پنج درصد از كارمزد این تسهیلات را پرداخت می كنند تا نرخ كارمزد آن برای متقاضیان به هشت درصد كاهش پیدا كند.
وی افزود: در 2 سال قبل هم با طرحی مشابه، 16 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بانك سینا به روستاییان اختصاص یافت و این در شرایطی است كه تا قبل از این هیچ دولتی از نظر فنی و اعتباری به وام های روستایی كمك نكرده است.
رضوی خاطرنشان كرد: دولت همینطور با اجازه مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی یك میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را به طرح تولید اشتغال روستایی و عشایری اختصاص داد.
وی اضافه كرد: مقرر شد بانك ها هم همین میزان اعتبار به این طرح اختصاص دهند كه در قالب وام های با سود متوسط 6 درصد تخصیص می یابد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری افزود: این تسهیلات برای روستاهای مرزی با كارمزد 4 درصدی محاسبه می گردد و عشایر غیر مرزی میز می توانند از وام های با كاركزد 6 درصدی این طرح استفاده كنند.
وی تصریح كرد: طبق طرح مذكور افراد در شهرهای زیر 10 هزار جمعیت هم می تواند وام های با 10 درصد كارمزد دریافت نمایند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اضافه كرد: این وام ها تا سه سال دوره مشاركت و تنفس دارد و از سال چهارم پرداخت 6 ساله آن آغاز می گردد.
وی افزود: 3.5 درصد از این اعتبار معادل 4 هزار و 120 میلیارد ریال سهم استان هرمزگان است كه بر مبنای جمعیت و نرخ بیكاری روستایی بین شهرستان ها تقسیم می گردد.
رضوی تصریح كرد: از آنجائیكه شرایط شهرستان قشم ویژه است، علاوه بر 2 اعتبار مذكور، برای اشتغال روستایی این شهرستان اعتبار در نظر گرفته می گردد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بانك ها را موظف كرده است تا از متقاضیان وام تا 2 میلیارد ریال و از زنان بی سرپرست تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال سفته را بعنوان تضمین وام بپذیرند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود یكهزار و 628 كیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500


1397/06/16
01:01:15
5.0 / 5
4109
تگهای خبر: بانك , تولید , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است